Lecția mea Quant de la Harvard: simplu, nu simplist!…

Formator: Marian Staș, Asociatia Clubul Liderii Mileniului Trei

Timp alocat: 1h 30min

Scopul atelierului:

  • ÎNVĂȚĂM împreună să folosim exemple practice, simple dar netriviale, pentru înțelegerea ușoară a unor noțiuni matematice uzuale
  • ÎNVĂȚĂM împreună să nu ne fie frică de matematică

Publicul ţintă: profesori de liceu, profesori de gimnaziu

Înscriere: On-line pe site-ul conferinţei. Selecția se va efectua conform opțiunilor și în ordinea înscrierilor.

Teme abordate în cadrul atelierului:

  • TGIF: mergem în excursie!? – o conversație despre… funcția liniară cea de toate zilele
  • enu de la e-mail!? – o conversație despre “existența bancară” a numărului e
  • “Pălăria lui Napoleon”: cum comparăm mere cu pere?… ? – o conversație despre distribuția normală standard
  • [opțional] Calitatea vieții, într-un singur număr – o conversație despre indicatori de dezvoltare durabilă de tip QOL / HDI (Quality Of Life / Human Development Index)

 

Descriere atelier, rezumatLa ce e bună matematica? De ce aș învăța toate formulele alea abstracte, care nu folosesc la nimic? Să nu văd cartea de mate! Urăsc matematica! Și, la o adică, dacă e să fiu cinstit(ă) cu mine, mi-e și frică de mate de mor: nu înțeleg nimic din ea!… În atelierul nostru, vă invit la o conversație aplicată despre felul cum putem face matematica relevantă (și, poate, chiar interesantă / plăcută) pentru cei mai reticenți dintre elevii noștri. Pornim de la lecțiile pe care

Prof. Marian Staș

eu le-am învățat predând, începând cu anul 2000, un curs de matematici aplicate în politici publice (quantitative methods – prescurtat, QUANT) în programul de vară de la Harvard Kennedy School, oferit cursanților admiși în programul MC-MPA (mid-career master in public administration). Prima lecție principală: RELEVANȚA. A doua lecție principală: ACCESIBILITATEA. Mantra atelierului nostru: SIMPLU – NU SIMPLIST!…