Experiențe cu comunitatea Scientix 

Formatori: Nadia Cîrcu, Gabriela Marusia Cobel, Ramona Humeniuc, Cristina Nicolăiță, Lorena Olaru, Irina Vasilescu, Ariana Văcărețu (Ambasadori Scientix)

Timp alocat: 1h30min

 

Scopul atelierului: Acest atelier își propune familiarizarea participanților cu beneficiile oferite de Scientix pentru profesorii STEM (arhiva de resurse, proiecte STEM, oportunități de formare). La finalul atelierului, participanții vor:

  • descrie cel puțin două beneficii oferite de Scientix pentru profesorii STEM;
  • utiliza platforma Scientix pentru a identifica proiecte în căutare de profesori (funcție de diferite teme de interes);
  • utiliza platforma Scientix pentru a identifica oportunități de formare în domeniul STEM;
  • integra eficient resurse STEM în activități didactice.

Publicul țintă: Profesori învățământ secundar din domeniul STEM, profesori învățământ primar

Teme abordate în cadrul atelierului: Explorarea portalului Scientix și a beneficiilor oferite de acesta profesorilor de matematică și științe în ceea ce privește participarea în proiecte și formarea profesională. Exemple concrete de proiecte și activități

 Descriere atelier, rezumat:

Atelierul este compus din 5 secvențe:

  1. Proiecte STEM pe platforma Scientix- oportunități pentru educație: Vom afla despre secțiunea de proiecte a portalului Scientix, tipurile de proiecte și resurse care pot fi accesate, precum și diferite moduri de a cauta un proiect după anumite criterii. Vor fi prezentate exemple de proiecte ce ilustrează învățarea matematicii și fizicii prin diferite mijloace de comunicare, iar participanții vor afla despre viitoare competiții în domeniu.
  2. Învățarea fizicii prin investigație cu ajutorul resurselor de pe platforma Go-Lab / Next-Lab: Plaforma proiectului Go-Lab / Next-Lab pune la dispoziția cadrelor didactice care predau discipline din domeniile STEM o paletă largă de laboratoare virtuale, aplicații și scenarii didactice bazate pe investigația științifică. Vă invităm să explorăm împreună un scenariu didactic creat pe platforma proiectului, scenariu implementat în cadrul orelor de fizică și să aflați impresiile elevilor despre activitățile desfășurate.
  3. STEM în educație-Tehnologiile m-learning și utilizarea smartphone-urilor: Vom prezenta exemple ale modului în care elevii de liceu pot folosi smartphone-uri pentru a efectua analiza fizică video a diferitelor evenimente fizice. Aceste exemple au fost transpuse în practică cu ajutorul materialelor oferite de platforma Scientix.
  4. Portalul European Schoolnet Academy și alte oportunități de formare online: Vom prezenta informații despre portalul European Schoolnet Academy și alte oportunități de formare oferite de Scientix (webinarii, cursuri Moodle, cursuri MOOC de pe School Education Gateway).
  5. Mystery boxes: Prezentăm o experiență cu platforma online a European Schoolnet și modul în care poate fi folosită la clasă. Este vorba despre Mystery Boxes, o activitate descoperită la un curs de pe platformă, care este menită să stârnească interesul elevilor în studiul științelor.

Ar fi de dorit ca participanții să aibă instalată, pe smartphone/ iphone, aplicația VidAnalysis pentru Android sau una dintre aplicațiile Adidas Instantaneu și Fizica Video de la Vernier pentru iOS. Participanții pot folosi si laptop-uri si tablete proprii.

The work presented on this website has received funding from the European Union’s H2020 research and innovation programme – project Scientix 3 (Grant agreement N. 730009), coordinated by European Schoolnet (EUN). The content of the website is the sole responsibility of the organiser and it does not represent the opinion of the European Commission (EC), and the EC is not responsible for any use that might be made of information contained.