Ateliere

Ce înseamnă un atelier?

  • Dacă de la o conferință participantul se poate întoarce acasă cu ceva sau nu, de la un atelier pleacă sigur cu o achiziție;
  • La un atelier se întâmplă lucruri, participanții sunt activi, fac ceva, învață efectiv;
  • În echipă sau nu, cu foi sau în mintea lui, la un atelier participantul nu este un simplu spectator, ci este actor, chiar actorul principal;
  • După un atelier, participantul nu poate spune niciodată „speaker-ul nu a fost bun”, pentru că speaker-ul este chiar el :)!

* Fiecare sesiune de ateliere va avea atât ateliere în limba română cât şi limba engleză. Atelierele în limba engleză vor beneficia de un suport minimal de traducere, însă este recomandată participarea celor care au un nivel mediu de înțelegere.

Lista atelierelor din data de 2 noiembrie o găsiţi aici. Programarea atelierelor pentru zilele de 3 şi 4 noiembrie se va face în saptămâna dinaintea conferinţei. 

EDU-ARCTIC: Engaging Students in Stem Education through Polar Research (lb. engl.)

Agata Gozdzik, Institute of Geophysiscs, Polish Academy of Science

click pentru detalii

Experiențe cu comunitatea Scientix

Ambasadori Scientix:
Nadia Cîrcu,
Gabriela Marusia Cobel,
Ramona Humeniuc,
Cristina Nicolăiță,
Lorena Olaru,
Irina Vasilescu,
Ariana Văcărețu

click pentru detalii

Vremea – un joc între presiune și temperatură (ERIS)

Vasile Bercu, Facultatea de Fizică, Universitatea din București

click pentru detalii

Coordonate geografice și hărți digitale (ERIS)

Mircea Bulinski, Facultatea de Fizică, Universitatea din Bucureşti

click pentru detalii

Basics in Seismology (lb engl.)

Fatima Moujdi, Laboratoire Géoazur Team Education and Outreach, France
Paul Denton, British Geological Survey, Keyworth, Nottingham UK
Dragoş Tătaru, National Institute for Earth Physics, Măgurele, România

click pentru detalii

Introducing and Demonstrating Earthquake Engineering to Schools (IDEERS) (lb. engl.)

Colin Taylor, Head of Engineering Research Centre, University of Bristol, UK
Luiza Dihoru, Engineering Research Centre, University of Bristol, UK

click pentru detalii

Mars@School (lb. engl.)

Anne Sauron-Sornette, Scientist in Seismology Education at ETH Zurich
Shiba Subedi, ETH Zurich

click pentru detalii

INSIGHT MARS (lb. engl.)

Jérémy Camponovo, Laboratoire Géoazur Team Education and Outreach, France

click pentru detalii

Citizen seismology in education (lb. engl.)

Dr. Nikolaos S. Melis, National Observatory of Athens, Grece
Dr. Ioannis Kalogeras, National Observatory of Athens, Grece
Dr. Dragoş Toma-Dănilă, National Institute for Earth Physics, Măgurele, România

click pentru detalii

Lecția mea Quant de la Harvard: SIMPLU, nu simplist!...

Marian Staș, Clubul Liderii Mileniului Trei

click pentru detalii

Proiecte colaborative de educație pentru STEM

Olimpius Istrate, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din Bucureşti

click pentru detalii

De-a electroniștii. Cum pot fi circuitele o joacă?

Mya Țărmure, Small Academy
Sorin Țărmure, Small Academy

click pentru detalii

Chimia altfel – experimente inedite cu materiale comune/la îndemână

Cristina Todașcă, Universitatea Politehnica din București, Societatea de Chimie din România

click pentru detalii

Detectivi în chimie

Daniela Avarvare, BASF România, Universitatea din Bucureşti

click pentru detalii

eTwinning – învățarea științelor prin proiecte colaborative europene

Oana Gheorghe, Institutul de Științe ale Educației
Mirela Alexandru, Institutul de Științe ale Educației

click pentru detalii

Exploreaza spațiul cosmic! Resurse ESERO

Cristina Stancu, Agenția Spațială Română
Cornelia Melcu, consul ESERO, Școala Gimnazială nr. 9, Brașov

click pentru detalii

Să pregătim o nouă generație de exploratori spațiali – Space awarness

Cornelia Melcu, consul ESERO, Școala Gimnazială nr. 9, Brașov

click pentru detalii

Simțurile – cum ne ajută sau cum ne împiedică să înțelegem realitatea?

Ancuța Bontaș, Mariana Rosner, Complexul Educaţional Lauder-Reut

click pentru detalii

Cum se realizează un proiect de investigație la școală?

Gabriela Streinu Cercel, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, Ministerul Educaţiei din România
Bogdan Cristescu, Centrul Național de Evaluare și Examinare, Ministerul Educației Naționale

click pentru detalii

Siturile Natura 2000 - resurse de activități pluridisciplinare pentru ciclul gimnazial

Mioara Clius, Facultatea de Geografie, Universitatea din Bucureşti
Ioana Rucăreanu, Şcoala Gimnazială Nr.1 Lehliu-Gară

click pentru detalii

Creșterea motivației elevilor pentru disciplinele STEM prin utilizarea resurselor digitale

Florentina Moțoc, SOFTWIN
Simona Ungureanu, SOFTWIN

click pentru detalii

Experiment și joc - adaptarea speciilor la mediu

Andreia Petcu, Facultatea de Horticultură, Universitatea de Științe Agronomice și medicină veterinară din București

click pentru detalii

Facilitarea învățării biologiei în context nonformal

Laura Mariana Popa, Școala Gimnazială nr.12 ,,B.P.Hasdeu’’, Constanța

click pentru detalii

Primii pași în Arduino